söndag 25 april 2010

vecka 17

Förhoppningsvis har ni alla fått brevet Saga skrev till er föräldrar förra veckan. Jag (Ela) kommer nu att vikariera Juanita resten av vårterminen. Ni får gärna ringa mig på eftermiddagar om det är något ni funderar på (040 7424019) eller maila mig (daniela.strandberg@mebb.net). Sjukanmälningar önskar jag dock att ni gör via skolans kansli eftersom jag inte kan garantera att jag har telefonen med mig till jobbet eller att jag kollar mailen innan skoldagen börjar.

Förra veckan jobbade vi intensivt med vårt dinosaurieprojekt. Eleverna har gjort fina arbeten tillsammans som vi fortsätter att jobba med denna vecka. Ni har säkert fått höra där hemma att ert barn har blivit 10ans tabellmästare (några har även hunnit bli 5ans tabellmästare). Under vårens lopp skall vi alla försöka bli mästare på tabellerna (två tabeller per vecka). Eleverna har fått ett kompendium med tabellövningar som hjälpmedel till att behärska just de två tabellerna vi försöker bemästra under veckan. Ni föräldrar kan vara till stor hjälp här genom att förhöra ert barn på tabellerna!

På fredagen 30.5, Valborgsmässoafton, är det meningen att alla i hela skolan skall vara grön-klädda, åtminstone upptill. Så om du har någonting grönt: ta på dig det på fredagen!

Text Box: Så här jobbar vi denna vecka:Mo:  Läser s 90-95 + arbetsboken        Skrivstil        Diktamen på fredagenMa:  Kapitel 43-45        Tabeller: 2 och 3MNK och Te: DinosaurierSL: Hopprep och morsdagsgåva ☺Gy: ute – UTEJUMPPA KLÄDER (och vattenflaska) MED!På torsdag och fredag denna vecka är ni hjärtligt välkomna på Öppet Hus i Malms skola! Vi ställer ut alla de konstverk som tillverkats under konstveckan. Vi jobbar helt vanligt i klassen under dessa dagar så det är bara att komma och hälsa på oss och se hur vi jobbar. VÄLKOMNA!

Så här jobbar vi denna vecka:

Mo: Läser s 90-95 + arbetsboken

Skrivstil

Diktamen på fredagen

Ma: Kapitel 43-45

Tabeller: 2 och 3

MNK och Te: Dinosaurier

SL: Hopprep och morsdagsgåva J

Gy: ute – UTEJUMPPA KLÄDER (och vattenflaska) MED!


Jag vill passa på att önska er alla GLADA VAPPEN!

Mvh, Ela