måndag 31 maj 2010

vecka 22

Då var vi plötsligt framme vid den sista skolveckan för det här läsåret.

Vårutfärden till Tuorla var verkligen lyckat. Tusen tack till er föräldrar som möjliggjorde det!

Eftersom det här är den sista veckan innan sommarlovet kommer programmet att se annorlunda ut under veckan. Inga läxor kommer att ges. Vi kommer att pyssla och fixa färdigt sådant som är halvfärdigt. På torsdagen tar vi hem böcker, teckningar m.m., därför önskar jag att eleverna har med sig, senast på torsdagen, en plastkasse.

På torsdagen kl 12-13 kommer åk 6 att traditionellt ha en bobolls match mot lärarna. Bananerna kommer automatiskt att gå och se på matchen. Apelsinerna slutar kl 12, men om de vill får de bli kvar och se på matchen.

På fredagen har vi skoldag 9.45-13. Vi har den årliga limbo-tävlingen kvart före tio på skolgården. Kl 12 går vi till kyrkan. Vi avslutar dagen då vi har kommit tillbaka till skolgården kl 13. Inga taxiskjutsar ändras. Meddela taxin ifall eleven inte åker hem kl 14. Meddela mig ifall eleven blir kvar i skolan till kl 14.

PÅ fredagen skickade jag hem med eleverna matteprovet och diktamenshäftet. Jag önskar att ni skriver under matteprovet och diktamenshäftet efter att ni har bläddrat igenom och tittat i hela häftet. Skicka tillbaka provet och häftet gärna redan på tisdagen.

Våravslutningen firar vi på lördagen kl 8.30- ca 10.30. Jag önskar att eleverna kommer till skolan 8.15.

Så här jobbar vi den sista veckan:

Mo Dikt – sommartankar

Läser olästa kapitel

Ma Tilläggssidor och räknelekar

MNK Njut av sommaren

Re Kyrkobesöket

SL Hopprepen

Te Sommar

Mu Sommar

Gy Limbo och orientering med 2A

Det har verkligen varit roligt, intressant och lärorikt att fungera som klassens lärare dessa 7 veckor. Jag är jätteglad och nöjd att jag tog emot vikariatet! Tack för mig!

Tillsist vill jag önska er alla ett jätteskönt och välförtjänt sommarlov!

H: Ela